• İstanbul 19 °C
  • Ankara 26 °C

TYB Üyesi Yazar ve Şairler Öğrencilerle Buluştu

TYB Üyesi Yazar ve Şairler Öğrencilerle Buluştu

İstiklâl Marşımızın 102. Yılı ve Mehmet Âkif’in doğumunun 150. yılı anma programları kapsamında Türkiye Yazarlar Birliği Ankara Şubesi, Mamak Belediye Başkanlığı ve Mamak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle düzenlenen programla TYB Ankara Şubesi üyesi yazar ve şairler lise son öğrencileriyle okullarında buluştu. TYB üyesi yazar ve şairler lise son öğrencilerine ‘Mehmet Akif Ersoy ve İstiklal Marşı’nı anlattılar.

Programların çok yüksek katılımla ve verimli geçtiği bilgisini veren TYB Ankara Şubesi Başkanı Mehmet Sait Uluçay, programlardan geri bildirimlerin olumlu olduğunu, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ile yazar ve şairlerin programların Çanakkale Zaferi ve Şehitler Günü başta olmak üzere önemli tarihi günlerde tekrar yapılmasını talep ettiklerini ifade etti.

Mehmet Poyraz: Gençler Safahat’ı Mutlaka Okumalı

Abidin Paşa Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde konuşma gerçekleştiren Mehmet Poyraz günümüz gençliğinin milli şairimiz Mehmet Akif'i mutlaka anlaması gerektiğine dikkat çekerek, "İslam ve vatan kaygısı çeken merhum Akif diğer yandan gençlere önem veriyor ve Müslümanca yetişmelerini arzuluyordu. Bunun örneğini Safahat eserinde görebiliyoruz ve gençlerin oradaki Asım metnini mutlaka okumalarını tavsiye ediyoruz" ifadelerine yer verdi.

1-123.jpg2-109.jpg

Talip Işık: Akif Bir Modernleşme Projesidir

Borsa İstanbul Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gençlerle söyleşi yapan yazar-şair Talip Işık, Akif’in doğduğu şehir İstanbul’dan, İstanbul’un, Doğu Batı arasında Osmanlı Devletinin Başkenti olarak üstlendiği kültürel ve jeopolitik önemine değindi. Özellikle Akif’in doğup büyüdüğü Fatih semtinin nice zaferlere tanıklık ettiğini, milletimizin nice hüzün ve kederine ortak olduğunu ve milli şairimizin bu manevi iklimde yetiştiğini vurgulayan Talip Işık, şunları söyledi:

Özellikle ülke bu dönemde üç farklı fikri akımın çatışmaya dönen mücadelesine sürüklenmişti. Batıcılar, Türkçüler ve İslamcılar üç farklı mücadeleye sahne oluyordu Osmanlı. Akif, İslam’ın terakkiye, ilerlemeye karşı olmadığını, Müslümanların üzerindeki ataleti atarak bilim ve fende kendilerini geliştirmeleri ve daha çok çalışmaları gerektiğini savunuyordu. Akif, ileri görüşlü fikirleriyle bugün de Türkiye’nin modernleşme projesi olarak karşımızda duruyor. Bunu çok iyi değerlendirmemiz, gençlerimize anlatmamız gerekiyor. İnanç ve değerlerden asla taviz vermeyen, Batının tekniğini, ilmini alıp kültür ve medeniyetini reddederek kendi kurtuluş reçetemizi yine Kur’an ve Sünnetle hayata geçirebileceğimizi savunmuştur. Hiçbir edebi ve fikri akımın içinde yer almamış ümmet olma çizgisinden sapmamış, istikametini bozmamış, inanç, düşünce ve tarih felsefemizi özetleyen istiklal Marşı, istiklalimizin nişanesi ve aynı zamanda milli mutabakat metni olarak yerini almıştır.”

3-108.jpg4-075.jpg

Eyüp Beyhan: Akif’i Tanımak İstiyorsak Hayatını ve Eserlerini Okumalıyız

Mamak Fen Lisesi öğrencileriyle Akif ve İstiklal Marşı konulu bir sohbet yapan yazar Eyüp Beyhan, Mehmet Akif Ersoy’un milletimizin manevi önderlerinden ve tarihimizin en önemli simalarından biri olduğunu, ancak yeterince tanımadığımızı anlatarak şunları söyledi: “Peki istiklal şairimiz, milli mücadele kahramanımız Mehmet Akif Ersoy’u niçin tanımıyoruz? Cevabı basit. Çünkü yeterince  okumuyoruz. Aydınlarımız, siyasetçilerimiz, memurlarımız, eğitimcilerimiz, öğrencilerimiz  yeterince okumadığı için maalesef.  Meşruiyet ve cumhuriyet döneminin abide şahsiyeti Mehmet Akif Ersoy gibi bir dehadan maalesef habersiz kalıyoruz. Bunu bir eksiklik olarak görüp Türkiye’nin aydınlık yarınları olan biz gençler yeterince okuma yaparak hem kendimizi geliştireceğiz hem de millet olarak yükseleceğiz. Çünkü bizler oku emriyle başlayan bir medeniyetin çocuklarıyız.”

Mehmet Akif Ersoy’un erdeme büyük bir önem verdiğini. Süleymaniye Kürsüsü’nde Müslümanların sahip olması gereken temel erdemleri saydığını ifade eden yazar Beyhan, bu erdemleri tevhit inancına sahip olmak,  doğruluk, ahde vefa, sadakat, şefkatli olma,  muzluma sahip çıkma,  kardeşlik hukukunu savunma,  şahsi menfaat peşinde koşmama olarak sıraladı. 

5-052.jpg6-043.jpg

Dr. İsmail Bozkurt: Akif, Ütopik Değil  Yaşamış Gerçek Kahramandır

Osman Yüksel Serdengeçti Kız İmam Hatip Lisesi’nde bir konuşma yapan Dr. İsmail Bozkurt, Mehmet Akif Ersoy’un Türk şair, veteriner, öğretmen, vaiz, hafız, Kur’an mütercimi, siyasetçi ve Türkiye Cumhuriyeti’nin İstiklal Marşı’nın yazarı olduğunu belirterek,  Mehmet Akif Ersoy’un en önemli düsturunun çalışmak olduğunu anlattı.  Dr. İsmail Bozkurt gençlerin Mehmet Akif Ersoy’u tanıması için şu önerilerde bulundu “Günümüzde en büyük problemlerimizin başında gençliğin kendisine ör­nek alacağı, bize ait yerli ve millî kahramanların azlığıdır. İşte Mehmed Âkif Ersoy tüm hayatıyla tam bir abide şahsiyettir. Teorik ve ütopik değil yaşamış gerçek kahramandır. Mehmed Âkif’in hayatından kesitleri küçükler için çizgi film, büyükler için tanıtım filmleri hazırlanıp mutlaka benimsetilmeli, çocuk­ların ana sınıfından itibaren Mehmed Âkif’i sevmeleri ve örnek almalarının geleceğimiz açısından faydalı olacağı ilgili mercilerce değerlendirilmelidir. Özellikle lise gençliği için Mehmed Âkif Ersoy’u anlama ve yaşama kampları düzenlenmeli. Bütün yönleriyle abide bir şahsiyet olan Mehmed Âkif anlatılmalı, gençler yabancı sahte kahramanları değil milletinin gerçek kahramanını tanıması ve onun gibi yaşama yönünde teşvik edilmelidir. Kısacası faaliyetler birer saatlik anma programı değil, bilimsel bütün yönleriy­le anlama ve yaşama programı olarak düzenlenmelidir”

Muhammet Işık: Akif gibi tüm benliğimizle vatanımıza hizmet etmeliyiz

Abidinpaşa Anadolu Lisesi öğrencilerine hitap eden yazar Muhammet Işık ise  Mehmet Akif Ersoy’un vatansever, idealist, karakterli bir kişiliğe sahip olduğunu belirterek, şunları anlattı “Bizler de öyle olmak için gayret edeceğiz. Duruşumuz net olacak. İdealist olmak zorundayız. Zor şartların oluşmasını beklemeden kendimizi en iyi şekilde yetiştirmeliyiz ki, gerektiğinde, destek istenildiğinde, Mehmet Akif Ersoy gibi tüm benliğimizle vatanımıza hizmet edebilelim.”

7-035.jpg8-026.jpg

Nuray Alper: Akif’in Hayatı Manevi Bir Mirastır

Cebeci Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileriyle buluşan, gençlere  Mehmet Akif Ersoy’un İstiklal Marşı yanında  örnek bir hayat bıraktığını anlatan yazar-şair Nuray Alper, Akif’in  hayatı ve kişiliğiyle ilgili şunları söyledi:"Mehmet Âkif Ersoy’un İstiklâl Marşı’nı yazdığı koşullara geçmeden önce onun kişiliği ve yaşamı üzerinde bir parça duralım istiyorum. Çünkü yazılanla yazıcı arasında, kelime ile insan hikâyesi arasında sıkı bir ilişki varsa ki var, bunu en çok Mehmet Âkif’in şahsiyetinde görmek mümkün.
Rüştiyedeki eğitimi boyunca Türkçe, Arapça, Farsça ve Fransızca derslerinde öne çıkan bir dil dehâsı.  15 yaşında iken babasını kaybeden, ertesi yıl büyük Fatih yangınında evlerinin yanması ile ailesi yoksulluğa düşen, vatanının parçalanmasını gören ama kendinin, kabiliyet ve sanatının daima peşinden giden bir başarı hikâyesi. Kayıt olduğu Tarım ve Veterinerlik Okulunda başta güreş ve yüzücülük olmak üzere uzun yürüyüş, koşma ve gülle atma yarışlarına katılan, katıldığı yarışmalarda dereceler alan, şiire olan alakası gün be gün artan, mektebin baytarlık bölümünü 1893 yılında birincilikle bitiren, daha sonra mezun olduğu kurumda Türkçe öğretmenliği yapan çok yönlü bir Âkif...  Bize bir marş kadar güzel bir hikâye de bıraktı O...”

Necla Arpa Gülaçar: Akif’in rol model genci: Asım

Mamak İmam Hatip Lisesi’nde  öğrencilere Mehmet Akif Ersoy’un hayatını ve İstiklal Marşı’nın  üstlendiği rolü anlatan yazar Necla Arpa Gülaçar,  Mehmet Akif Ersoy’un Safahat’ın altıncı bölümünde  örnek bir Asım’dan bahsettiğini belirterek şunları söyledi “ İstiklal Şairimiz Mehmet Akif Ersoy, kendisini vatanına milletine adamış; vatanını, dinini, milletini her şeyden üstün tuttuğunu gerek yaşantısında, gerekse eserlerinde görebildiğimiz büyük bir şahsiyettir.  Milletin geleceği olan gençlerin de bu şuurda yetişmesini istemiştir.  M. Akif Ersoy'un "Çanakkale Şehitlerine" şiirinde geçen "Asım'ın nesli... diyordum ya... nesilmiş gerçek: İşte çiğnetmedi namusunu, çiğnetmeyecek." kıtalarında sözü edilen; Asım'ın nesli iman, irfan, fazilet ve bilgi ile donanmış; karakterli, ahlaklı, kişilikli; vatanına, milletine ve dinine sahip çıkan, dahası bunları yüceltmek için tüm imkanları seferber eden bir gençliktir. Nice Asım'ın Nesli yetişsin, yetiştirelim.”

9-019.jpg10-019.jpg

Nurşah Karaca: Akif’e göre kurtuluşun iki temel reçetesi: Marifet ve Fazilet

Hüseyin Gazi Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileriyle sohbet eden yazar Nurşah Karaca,  Mehmet Akif Ersoy’un  eğitim, öğretim ve ilme verdiği önemi anlatarak, “Akif’in eğitim ideallerini Safahat’ın 6. Kitabı olan Asım’da bulabiliriz. Akif, ümmetin kurtuluş reçetesini iki temek unsura bağlar. Birincisi marifet, ikincisi fazilettir. Bu iki temek üzerine Akif’in eğitim ideallerini inşa ettiğini söyleyebiliriz. Marifet: bilim, teknik, hüner ve uzmanlık. Fazilet: yüksek hasletler ve güzel ahlak. Bir millet, bireylerine bilimi vermiyorsa sadece faziletle yani ahlakla yükselmez. Belki milletin insanları güzel ahlaklı ve iyi huylu olur ama maddi güç ve kudretten yoksunsa o millet miskin olur.” şeklinde konuştu. 

11-011.jpg12-012.jpg

Haber: Şahin Ali Şen

Bu haber toplam 480 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim