http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2019/07/OnbirinciKalkinmaPlani.pdf
http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/07/20190723M1-1-1.pdf
Bu yazı serimizle, 11. Kalkınma Planı eğitim alanı başlığına ve görüşlerimize yer vereceğiz. Ancak, metin boyunca, Türkçe imla kuralları ve noktalama işaretlerinde yanlışlar devam etmektedir.
Bu maddelerin hayata geçmesi için, göreve 4 yıl devam edecek, liyakatlı; Milli Eğitim Bakanı/Bakan Yard./Genel Müdürler/Daire Başkanları ve Uzmanlar/Araştırmacılar/güzel Türkçe’ciler gereklidir.
Plan’da; çok madde yazmakla, büyük bir iş yapmış gibi bir durum söz konusudur. Oysa, birçok madde birbirine benzemektedir, ya da aynı anlamdadır. Eğitimi, 8-10 mad. de toparlamak mümkündür.
Maddeler, sanki daha önce “hiçbir çalışma yokmuş ta”; şimdi fark edilmiş/bulunmuş ve “bundan sonra yapılacakmış” anlamlı/içerikli metinlerden oluşuyor.
2.3.1. Eğitim
a. Amaç
547. Tüm bireylerin kapsayıcı ve nitelikli bir eğitime ve hayat boyu öğrenme imkânlarına erişimi sağlanarak düşünme, algılama ve problem çözme yeteneği gelişmiş, özgüven ve sorumluluk duygusu ile girişimcilik ve yenilikçilik özelliklerine sahip, demokratik değerleri ve milli kültürü özümsemiş, paylaşıma ve iletişime açık, sanat ve estetik duyguları güçlü, teknoloji kullanımına yatkın, üretken ve mutlu birey yetiştirmek temel amaçtır.
AY: 4 senede, bu amaçlar gerçekleştirilsin Türkiye uçar. “Tüm bireyleri kapsayıcı” bir çalışma büyük iddiadır ve mümkün değildir. Buna MEB eğitim sistemi, MEB üst kadroları, ders kitapları içerikleri, İl Müdürleri, öğretmenler hazır değildir.
Devamı: http://www.enpolitik.com/kose-yazisi/3293/egitim-icin-11kalkinma-planinda-neler-var-1.html
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.