 Bir toplumsal oluşumdaki sosyolojik dönüşümü ifade etmek için kullanılan kavramsallaştırmalar vardır. Toplumsal oluşumun sınıfsal, mekansal, kültürel ve siyasal köklerine ilişkin yapılan ve toplumsal gerçekliğe tekabül eden kavramsallaştırmalar yanında, bir toplumdaki çarpık, yüzeysel ve derinliksiz “başkalaşım”ı ifade eden imlemeler de vardır. İlk defa merhum gazeteci Ufuk Güldemir tarafından ortaya atılan ve Malatya Teksas kitabında kullanıldıktan sonra hepten yaygınlaşan “beyaz Türk” kavramı, ikinci tür kavramsallaştırmadan birisidir. Genellikle şehirlerin en iyi yerlerinde yaşayan, iyi eğitim almış, yabancı dil bilen, zamanla içinden çıktığı topluma “yabancılaşan”, ekonomik kaynakların paylaşımında imtiyazlı orta-üst gelir grubuna dahil bir toplumsal kategoriyi ifade etmek için kullanılan “beyaz Türk” kavramını en iyi imleyen şey, kanımca “köksüzlük”tür.
Bir toplumsal oluşumdaki sosyolojik dönüşümü ifade etmek için kullanılan kavramsallaştırmalar vardır. Toplumsal oluşumun sınıfsal, mekansal, kültürel ve siyasal köklerine ilişkin yapılan ve toplumsal gerçekliğe tekabül eden kavramsallaştırmalar yanında, bir toplumdaki çarpık, yüzeysel ve derinliksiz “başkalaşım”ı ifade eden imlemeler de vardır. İlk defa merhum gazeteci Ufuk Güldemir tarafından ortaya atılan ve Malatya Teksas kitabında kullanıldıktan sonra hepten yaygınlaşan “beyaz Türk” kavramı, ikinci tür kavramsallaştırmadan birisidir. Genellikle şehirlerin en iyi yerlerinde yaşayan, iyi eğitim almış, yabancı dil bilen, zamanla içinden çıktığı topluma “yabancılaşan”, ekonomik kaynakların paylaşımında imtiyazlı orta-üst gelir grubuna dahil bir toplumsal kategoriyi ifade etmek için kullanılan “beyaz Türk” kavramını en iyi imleyen şey, kanımca “köksüzlük”tür.
Yazının devamı için: http://www.milatgazetesi.com/Beyaz-Ak-Muslumanlik-07072014/58636#.U7pMq_l_tyQ



































Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.