Bakan Tekin: Çocukların toplumsal, akademik gelişimi ile yakından ilgili etkinliklerde yer almalarını önemsiyoruz

Bakan Tekin: Çocukların toplumsal, akademik gelişimi ile yakından ilgili etkinliklerde yer almalarını önemsiyoruz
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, çocukların toplumsal, akademik gelişimi ile ilgili etkinliklerde yer almalarını önemsediklerini, bunu okul başarısında da değerlendirmeyi istediklerini söyledi.
Ankara

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, CSO Tarihi Salon'da, BİLGE Yazarlar Projesi'nin üçüncü yılının "ilk ders" açılış programında, Milli Eğitim Bakanlığının yaz döneminden itibaren gündemine aldığı uygulamalarla ilgili bilgiler verdi.

Karmaşık modern toplumun temel problemlerinden birinin insanların sağlıklı iletişime geçememesi olduğuna işaret eden Tekin, bu durumun toplumda kaotik bir iklim ortaya çıkardığını vurguladı.

Bunun sebepleri üzerine her idarecinin farklı perspektiften yorum yapabileceğine işaret eden Tekin, "Ama ben Milli Eğitim Bakanı olarak tabloyu şöyle yorumluyorum, demek ki bizler eğitim sürecine dahil ettiğimiz gençlere okuma, anlama, dinleme ve kendini ifade etme ya da konuşma becerileri konusunda yeterince katkı veremiyoruz. Ben böyle yorumluyorum." diye konuştu.

Yaz aylarında kendi görev alanlarıyla ilgili hayata geçirdikleri uygulamalarla, toplumdaki bu ortamı çözebilecek formüller üretmeye çalıştıklarını dile getiren Tekin, "Bu sorunun ana gerekçesi olarak, çocukların ana dil becerilerinin yeterince gelişmediğini daha önceki çalışma dönemimizdeki verilerden de hareketle ilkesel olarak ortaya koyduk ve bunun üzerinden hareket etme kararı aldık." ifadesini kullandı.

Bakan Tekin, kitle iletişim araçları ve bilgi edinme kaynakları konusundaki değişikliklerin, çocukların okuma alışkanlıklarını çok değiştirdiğinin altını çizdi.

Kendi öğrencilik yıllarında ödevler için kütüphanelerde sıra beklediklerini dile getiren Tekin, "Bilgi edinme ile ilgili referanslarımız, bizimle yeni kuşak arasında çok değişti." dedi.

Çocukların sürekli ve istikrarlı okuma alışkanlıklarının olmadığının tespit edilmesi gerektiğini belirten Tekin, şöyle devam etti:

"Bizim saatlerce okuyarak elde ettiğimiz şeyi, çocuklarımız iki dakikalık sosyal medya videosuyla belki bizden daha analitik biçimde yorumlayabilecek kaynaklara erişiyorlar. Dolayısıyla bizim bu anlamda bu konuda tedbir almamız ve çocukların okuma alışkanlıklarıyla ilgili adımlar atmamız gerekiyordu."

Bu haber toplam 150 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim