• İstanbul 16 °C
  • Ankara 22 °C
  • İzmir 22 °C
  • Konya 22 °C
  • Sakarya 20 °C
  • Şanlıurfa 26 °C
  • Trabzon 18 °C
  • Gaziantep 25 °C
  • Bolu 19 °C
  • Bursa 19 °C

Ebu’s-Suud tefsirini okutabilecek hoca aranıyor

Ebu’s-Suud tefsirini okutabilecek hoca aranıyor
Akademisyenler, İlim ve İlahiyat Arasındaki sıkışan İslam’ı konuşuyor…   TYB İstanbul Şubesi’nde gerçekleştirilen Prof. Dr.

Ankara İlahiyat Fakültesi, Kur’an’ın tarihselliği gibi modern heretik akımların Türkiye’ye intikalinde nasıl bir rol oynamıştır?

1982’den sonra Yüksek İslâm Enstitüleri ve İslamî İlimler Fakülteleri’nin ilahiyatlara dönüştürülmesinin sonuçları ne oldu? Ankara İlahiyat Fakültesi’nin temsil ettiği modernistik İslâm anlayışı diğer ilahiyatları ne derece etkilemiştir?

İlahiyat fakülteleri, sekülerleşmeye nasıl katkıda bulunmuştur? Bugün İslâm’da bilgi/düşüncenin ana kavramı olan “fıkıh” ilahiyat fakültelerinden dışlanmış, seküler “İslâm hukuku” tabiri onun yerini almıştır.

İlahiyat fakültelerince de benimsenen modern akademik disiplinciliğin sakıncaları nelerdir? Bu, İslâm’ın küllî olarak incelenmesini önlemiyor mu?

Günümüzde ilahiyat fakültelerinin ilmî performansı ne durumdadır? Örneğin bugün ilahiyat fakültelerinde bir Ebu’s-Suud tefsirini okuyabilecek/okutabilecek hoca var mıdır?

İlahiyat akademisyenleri, dünya literatürüne orijinal bir katkı yapabiliyorlar mı?

Bugün ilahiyat fakültelerinin hâl-i pür-melali karşısında medrese eğitimi bir şekilde ihya edilebilir mi? Medrese ile ilahiyat eğitimi bir şekilde bütünleştirilebilir mi? İlahiyat fakültelerinde klasik, verimli bir İslâmî ilimler müfredatı uygulanabilir mi?

İlahiyat fakültelerinde tez konusu seçiminde görülen Osmanlı kompleksinin sebepleri nelerdir?

İlahiyatçılar, topluma rehberlik yapabiliyorlar mı? Yapamıyorlarsa neden?

İlahiyatçılar, İslâm konusunda toplumu bilgilendirmekten çok daha da kafaları karıştırmıyorlar mı? Ali Fuat Başgil’in “Laik Üniversiteye bağlı fakülteler, din âlimi değil, din tenkitçisi yetiştirir” sözü tecelli mi etti?

Toplumdaki ilahiyatçı imajı nedir? İnsanlar, ilahiyat profesörünü İslâm âlimi olarak görüyorlar mı?

İlahiyatçıların “tedeyyün” denen İslâm’ı algılayış ve yaşayış tarzları nasıldır? Bu topluma nasıl bir etki ve yansıma yapıyor?

İlahiyatçıların İslâm hakkındaki komplekslerinin sebepleri nelerdir? Görünüşte paradoksal bir şekilde ilahiyatçılar, doktorlar, hukukçular gibi farklı meslek erbabının dini, tıbbı, hukuku en çok en ihlal eden kişiler olmaları, onların hilelerine vukuflarından mı kaynaklanıyor?

 13.05.2011 Haberkültür

 

Bu haber toplam 985 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • İkinci Kez Yolu Açık Olsun Yavuz Bülent Bakiler’in02 Ekim 2025 Perşembe 11:06
  • Yavuz Bülent Bakiler, son yolculuğuna uğurlandı30 Eylül 2025 Salı 08:37
  • Güz Sonatı29 Eylül 2025 Pazartesi 13:14
  • Fatma Gülşen Koçak Hz Hatice’yi Anlattı23 Eylül 2025 Salı 11:20
  • Bursa: Şiir Şehir17 Eylül 2025 Çarşamba 12:09
  • Selim Cerrah Cihannüma Genel Başkanı oldu16 Eylül 2025 Salı 13:43
  • Genç Birikim dergisinin Eylül 2025 (279'uncu) sayısı çıktı.15 Eylül 2025 Pazartesi 11:47
  • Kaybettiğimiz Meçhul; Kendimiz11 Eylül 2025 Perşembe 14:21
  • Yaşayan Dil-Yaşatan Dil11 Eylül 2025 Perşembe 12:08
  • Modern Dünya İnsanın Hikayesi: Yokuşa Akan Sular10 Eylül 2025 Çarşamba 13:39
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
    Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim