• İstanbul 23 °C
  • Ankara 19 °C

Karabatak Dergisi’nin 51. Sayısı Çıktı

Karabatak Dergisi’nin 51. Sayısı Çıktı
İki ayda bir İstanbul’da yayınlanan edebiyat ve sanat dergisi Karabatak’ın 51. Sayısı okuyucuları ile buluştu.

Şiirden öyküye, denemeden gezi yazılarına, eleştiriden çevirilere kadar edebiyatın tüm alanlarında önemli eserlerin yer aldığı derginin sahibi ve yazı işleri müdürlüğü şair yazar A. Ali Ural tarafından yürütülüyor.

Reklam ve Halkla İlişkiler Koordinatörlüğünü Hüseyin Emiroğlu’nun, Görsel Yönetmenliğinin ise Sedat Gever’in üstlendiği  Karabatak’ın 51. Sayınının dosya konusu “Edebiyat ve Su” olarak belirlenmiş.

A. Ali Ural dergideki başyazısında; “Can Suyu Ayasofya’ başlığı ile Ayasofya’nın tekrar cami olarak açılmasına yer veriyor ve şu ifadeleri kullanıyor:

“Fidanlara yeni dikildiklerinde verilen bir ilk su vardır: Can suyu. Atın boynuna ilk dokunuştur, sütü mayalayan ilk kaşık, ilk bakıştır kanatlanan âşıktan maşuka. Can suyu iradedir; yaşama ve yaşatma iradesi. Bir vakit can suyu verildi diye, bir daha verilmeyecek diye bir şey yoktur. Yeter ki yaşama ve yaşatma iradesi bir kere daha tecelli etsin. Saksısı dar gelir bazen çiçeklere. Yeri ve toprağı değiştirilir. Can suyunun vakti gelmiş, bir kere daha haydi denmiştir köklere.”

“Ayasofya’nın yeniden açılışını Türk milleti için bir can suyu olarak görüyoruz. Bu kutlu vaktin 15 Temmuz Destanı’nın yazıldığı günlere denk gelmesini ise Türk milletinin bağımsızlığının ve dünyaya nizam verme iradesinin bir işareti olarak. Yaşadığımız çağın en büyük paradoksu köklerinden uzak yaşamayı, yaşamak sanmaktır. Beyin ölümü gerçekleşmiş bir bedenin nefes alıp vermesinde ne var! Fişini çekecekleri an uzak değildir.”      

Feridüddin Aydın ile yapılan bir röportajın da bulunduğu dergide dosya kapsamında yer alan konu başlıkları ve yazarları şöyle sıralanıyor:

 Ertuğrul Aydın: Türk Şiirinde Su Motifinin İzleri, Hüseyin Yorulmaz: Su’ya Yazılan Şiirler, Güzide Ertürk: Kum Dalgaları Arasında Su Hayali, Ercan Yılmaz: Suyun Hayali, Hatice Kübra Üner: “Su Kasidesi” ve “Sözüm Kasidesi” Arasında Paralel Bir Okuma: Söz ve Eylem Zıtlığında Benlik İnşası,  Ünal Çelik: Ahmet Haşim’in Şiirlerinde Su Metoforu, İsmail Aydın: Yaşlı Gemicinin Ezgisi, Oğuz Şenses: Şair Hiç Su’sar mı.?

Bu sayıya şiirleri ile katkı sağlayan isimler ise: İbrahim Tenekeci; “Denizden Daha Derin”, Şafak Çelik; “Düşerken Aklımdan Geçen İnce Bir Alay”,  Hüseyin Akın; “Roman Havası”, Adem Yazıcı; “Güvenli Bölge”, Mustafa Köneçoğlu, “Gizli Tanık”, Ali Seyyah; “Yangından Sağ Çıkan”,  Hasan Akay; Bahçe’de Olan Oldu”,  Mustafa Uçurum; “Derin Anlamlı Bir Çiçek”,  Nurettin Durman; “Yıldızlı Gece  “, Sümeyra Yaman; Suya Giriş Noktası”, Sevgi Yerlioğlu; “Suskunluk İçin Üç Nokta”, Ahmet Akarsu; “Oduncu Gömleğinden Yırtılan Şiir”, Selman Ertaş;        Muhafız”, Musa Gönüllü; “Melike”,  Betül Aksakal; “Hatıra Kuşları”,  Nurten Yalçın; “Suyunu Kurutan”,  Bahaddin Tuncer; “Veba Dedektörü”,  Mustafa Duruş; “Pencere İzi”,  Yasemin Zengin; “Su” ve Fatma Büşra Türkcan; “Fakat Saat”.

Dergide yer alan diğer bölümler ve yazarları:

Çeviri Şiir: Selma Bağcı; “Kuytu Gölgeli Kestane”,  “Envanter”

Poetika: Hamza Kaya; “ Kirpikler Nöbettedir,   Hasan Akay; “Metin”de “Varlık” Gibi Davranıyor. “ABBAU”, Mustafa Köneçoğlu; Modern Şiirde Benin Dönüşümü” ve  Ali Ömer Akbulut; “Şiir Alışılmamışta Aç(ıl)mazlanır”.

 Eleştiri: Ömer Lekesiz; “Elemlerin Neşesi: “Yeryüzü Bules”

Öykü: Mehmet Babalıoğlu; “Domates Gölge”,  Zeynep Emirdağ; “İhtiyar ve Polis”, Saliha Şahin; “Ateş Başlatıcı”,  Betül Trabzonlu; “İzzet”, Ayşe Sevim; “Gözden Düşen Kedi” ve   Ceyhun Balcı; “Maymunkeş”

 Projektör: Hatice Tekin; “Geçmişe Gittiğim Anda Söz Dinlemesi Gereken Bir Çocuğa Dönüşüyorum”

Deneme Bölümünde, “Osmanlıca Yazılışlı Büyük Türkçe Sözlük”ün yazarı, dil konusunda gösterdiği hassasiyetiyle tanınan ve bu konuda kitaplar yazan Türkiye Yazarlar Birliği Şeref Başkanı,  D. Mehmet Doğan’ın “Derrida Düşünürken, Kaygılanırken Bizimkiler Ne Yapıyor? Başlıklı yazısı yer alıyor.

Aynı bölümde yer alan diğer yazarlar ve konu başlıkları ise;  Hasan Akay; “En Son Veriler” ve Ercan Yılmazlar’; “Cioran: İkili Oluşlar’ın Yazarı.” 

Kitap: Şafak Çelik; “Şaire İşimiz Düştü”

Gezi: F. Hande Topbaş; “Yağmur Ormanları”,  Rabia Berna Tümkor; “Su Gibi Aziz İnsanlar”

Tiyatro: Derya Özer; “Bir Tekâmül Piyesi: Günah İşliyorsun Kral Lear”

Sinema: İsmail Irmacık; “Son Bahar” Filminin Dünya Görüşü”,

Görsel Sanatlar: Sedat Gever; “Fotomanipülasyon”, Ertan Ayhan Sertöz; “Kara Kalem”,  Ayşe Ural; “Öykü İllüstrasyonları”,  Sabahattin Kayış; “Çizginin Ötesi” ve Sedat Gever; “Aşırı Doz.

Yayın hayatına 2012’de başlayan ve her sayısı merakla beklenilen Karabatak’ın özenle hazırlanan 51. sayısı da kitapçılardaki raflarda yerini aldı.

Karabatak İki Aylık Edebiyat ve Sanat Dergisi / Yıl: 9 / Sayı: 51 /İletişim için: Tlf: 0 212 528 23 57 / e-posta: karabatakdergisi@gmail.com

Mahmut Erdemir

Bu haber toplam 116 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim