Cihan Aktaş: Tutku, temellükü haklı kılar mı?

Cihan Aktaş: Tutku, temellükü haklı kılar mı?
Tutku, temellükü haklı kılar mı?

Metin Erksan, sinemamızda toplumsal gerçekçiliğin öncüsü bir yönetmen olarak anılır sıklıkla.  Yılanların Öcü ve Susuz Yaz bu bağlamda ilk akla gelen filmlerinden biridir. Suyun ve toprağın mülkiyetini, kullanım hakkını tartışması, bunu da dönemin Mahmut Makal ve Fakir Baykurt gibi popüler toplumcu yazarların diline göre bir hayli farklı bir dille gerçekleştirmesi, kişisel dünyası ve sinemasının derinliğini yansıtır.

O dönemde Türk sinemasında nadir görülen yönetmen sineması olgusunu gündeme getirir onun filmlerindeki tematik bütünlük ve karakter özellikleri. Ahmet Hamdi Tanpınar’la Halide Edip’ten dersler almış. Türk sinemasında tamamen yasaklanan ilk film olan Karanlık Dünya’nın (1952) senaryosunu Bedri Rahmi Eyüpoğlu ile birlikte yazmış.

Edebiyattan, felsefeden ve tarihten beslenmeyi sinemasına öncelediği de en verimli çağında film yapmak için gösterdiği titizlikten anlaşılabilir.

 

Devamı için: http://www.gercekhayat.com.tr/yazarlar/tutku-temelluku-hakli-kilar-mi/

Bu haber toplam 18 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim