• İstanbul 12 °C
  • Ankara 12 °C

Abdülbaki Değer: Eğitim konuşmamızı taşıyacak bir dilimiz var mı?

Abdülbaki Değer: Eğitim konuşmamızı taşıyacak bir dilimiz var mı?
Eğitim temalı bir internet sitesinin manşetinde sizce kaç tane doğrudan eğitim ile ilgili haber vardır? Veya haberlerin en az yüzde kaçı eğitim ile doğrudan ilgilidir?

Bugün rastgele (15/10/2021) seçtiğim internet sitesinin manşetinde yer alan 25 haberden hiçbiri doğrudan eğitimle ilgili değil. Biraz açmamız gerekiyor. Zira eğitim bahsinde temel yanılgımıza işaret etmesi açısından burası çok önemli. Örneğin internet sitesinde öğrenci servisinin yaptığı kazadan bahsedilmiş, bakanlık merkez ve taşra teşkilatında kimin nereye atandığı ile ilgili haber yapılmış, RAM yönergesi ile ilgili yargı kararı paylaşılmış, döviz kurlarındaki dalgalanmalardan haber verilmiş vs. Normalde baktığımızda konunun eğitim olduğu bir haber dizisi ile karşı karşıyaymışız intibaı uyanıyor. Acaba gerçekten böyle mi ve burası nasıl oluyor da eğitimdeki temel yanılgı alanımıza işaret ediyor?

İşin erbabı olanlar dilin yapısal olarak nasıl dolambaçlı bir alet olduğunun altını çizerler. Dilin problemsiz bir aygıt olduğuna inanan bizlere hayati uyarılarda bulunurlar. Biz genelde dili açık eden, aydınlatan bir fener gibi algılarız ama dilin örten, perdeleyen, gizleyen, çarpıtan taraflarının pek farkında olmayız. Uyarı ve ikazlar da bu konuda gelir zaten. Kamusal konuşmamızda, örnek gösterdiğim internet sitesinde olduğu gibi, bir mevzuyu konuşmadan çok fazla konuştuğunuz algısı oluşturan cinsten. Eğitimle ilgili yapılan personel atamalarını, öğrencilerin yaşadığı trafik kazalarını, öğretmenin veya öğrencinin uyguladığı şiddeti vs. konuştuğunuzda bir eğitim konuşması yürüttüğünüzü düşünüyorsunuz. Oysa birazcık dikkat, durumun hiç de düşündüğümüz gibi olmadığını gösteriyor. MEB merkez ve taşra teşkilatında hangi pozisyonlara kimlerin atandığı meselesi Tarım ve Orman Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatına kimlerin atandığından eğitim açısından bir farklılık arz etmiyor. Birisi eğitimi ne kadar ilgilendiriyorsa diğeri de o kadar ilgilendiriyor. Burada eğitim açısından önemli olan veya eğitim bahsinde sayacağımız husus işlemin MEB’in bünyesinde yapılıp yapılmadığı hususu değil yapılan işlemin nasıl yapıldığı, hangi parametreler üzerinden hayata geçirildiğidir. Eğitimle alakalı olan, eğitimi ilgilendiren ve şüphesiz bizi toplum olarak eğiten de burasıdır. Aksi taktirde MEB bürokrasisinin rutin işlerini konuşmayı eğitim konuşmak, tartışmak zanneden bir yanılgı içerisinde yol almaya devam edeceğiz.

Devamı: https://www.maarifinsesi.com/2021/10/15/egitim-konusmamizi-tasiyacak-bir-dilimiz-var-mi/

Bu haber toplam 335 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim