• İstanbul 18 °C
  • Ankara 27 °C

Ali Sandıkçıoğlu: Balkan ülkeleri gezisinden notlar… (1)

Küçük oğlum Ali’nin programladığı ve sponsorluğunu yaptığı bir hafta kadar süren Balkan ülkelerinde çok güzel bir seyahat yaptık.

Aileden tam sekiz kişi idik evli kızım, bekâr kızlarım, küçük gelinim, torunlarım ve oğlum Ali.

15.11. 2022 THY sabah uçağı ile Üsküp’e uçtuk. Uçuşumuz tam bir saat on dakika sürdü. Hem giderken, hem de dönerken çok güzel bir yolculuk oldu. THY’yi tebrik ederiz. Türkiye’deki kalkınma THY yollarında bile gözlenebiliyordu.

Daha önceden ayarlanmış özel minibüsü oğlum aldı, hepimiz eşyalarımızı yerleştirdik ve arabaya bindik. Ohri’ye doğru yol aldık. Yol boyu birçok küçük ve orta büyüklükte şehirler geçtik. Bir iki yerde kahve molası verdik. Uğradığımız yerlerde Türk olduğumuzu anladıklarında hizmet şekilleri, bakış açıları, yüz ifadeleri bile değişiyordu.

Ohri’ye vardık. Daha önceden ayarlanmış evimize yerleştik. Biraz dinlendik ve şehri dolaşmaya, tarihi yerleri görmeye çıktık.

İlk gittiğimiz yer zamanında Türklerin inşa eyledikleri çarşı oldu.

Osmanlı’dan kalma çarşı ya hiç dokunulmamış, eski dokusu aynen duruyor. Her meslekten o dükkânlarda esnaflar var. Esnafların birçoğu Türk ve Müslüman.

Ohri’nin en meşhur Türk lokantasında yemek yedik. Akşam vaktine az bir zaman kalmıştı. Biraz oyalanıp namazı orada bulunan camilerden birisine kılalım dedik.

İlk olarak Ohri’de Zeynel Abidin Paşa camiini ziyaret eyledik.

Sıfırdan TİKA tarafından onarılmış, yenilenmiş pırıl, pırıl bir cami.

Burada: T.C. devletini,

TİKA’yı,

Diyanet İşleri Başkanlığını gönülden tebrik ederim.

Oralardaki ecdat eserlerini sıfırdan ayağa kaldırdılar.

Cami ziyaretinden sonra:

Pir Mehmet Hayatı hazretlerinin tekkesine geçtik. Tam bu arada akşam ezanı okunmaya başladı. Orada bulunan küçük cami ve tekke yine TİKA tarafından onarılmış pırıl, pırıl bir halde. Abdesti olanlar camiye girdiler. Abdesti olmayanlar abdest aldılar. Her yer tertemiz.

ÇOK ÖNEMLİ BİR KOVALAMACA:

Pir Mehmet Hayati hazretlerinin tekkesi ve türbesinde kızlarımın bazıları daha camiye girmeden resim çekiyorlardı.

Yanlarına bir erkek yaklaşır ve “Biraz önce lokantada yemek yiyen sizler miydiniz)”

Kızlarım: “Evet” Erkekleriniz nerede? “Kimi abdest alıyor, babam camiye girmiş.”

“Onlardan birisini bana çağırır mısınız? Oğlum Ali gider ve buyurun der.

Gelen şahıs oğluma: “Beyefendi çok çok özür dileriz. Biz yemek paranızı yanlış hesapladık. Sizden fazla para aldık. Paranızın üstünü iade etmek için sizi aradık ve burada bulduk dedi ve oğluma: 280 dinar (Mahalli parayı geri iade etti.) Tekrar, tekrar özür diledi. Ve hakkınızı helal edin talebinde bulundu.