Diriliş Şairi Karakoç’un Şiiri ve Sanatı Konuşuldu

Diriliş Şairi Karakoç’un Şiiri ve Sanatı Konuşuldu
Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen Sezai Karakoç Kolokyumu kapsamında ‘Şiir Sanatı ve Sezai Karakoç’ ile ‘Sezai Karakoç ve Kurmaca’ konulu söyleşiler gerçekleştirildi.

Usta yazarlar, Karakoç’un edebi türlere karşı yaklaşımı, şiiri ve sanatını farklı perspektiften ele aldı.

Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen ve Türk Edebiyatı’nın usta isimlerinden,
fikir ve düşünce insanı Sezai Karakoç’un eserlerinin, düşünce hayatının ve Türk edebiyatına
katkılarının konuşulduğu Sezai Karakoç Kolokyumu, ‘Şiir Sanatı ve Sezai Karakoç’ konulu
söyleşiyle devam etti. Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen söyleşide
Yazar D. Mehmet Doğan, Zafer Acar ve Mesut Koçak, Karakoç’un edebi türlere karşı
yaklaşımı, şiiri ve sanatını farklı perspektiften ele aldı.
İkinci Yeni ve Sezai Karakoç

Sezai Karakoç’un İkinci Yeni akımına yaklaşımına dair açıklamalarda bulunan Yazar Zafer
Acar, “Modern eleştiride kuramlar, biyografik okumaya çok olumlu bakmazlar. Ancak bu
konunun bir arka planı var. Sezai Karakoç’un Mülkiye’yi kazanması ve burada eğitime
başlaması İkinci Yeni’yi oluşturacak irtibatların da oluşmasını sağladı. Seküler bir arkadaş
ortamında muhafazakâr olan Sezai Karakoç, bir şiirle buluşuyor. Necip Fazıl’ın uzağında,
temelinde biraz Nazım Hikmet’in serbest şiiri olan ve Garip akımında etkiler taşıyan bir şiir”
ifadelerini kullandı. Yazar D. Mehmet Doğan ise Cumhuriyet’in 10. yılında doğan Sezai
Karakoç’un Latin harfleriyle eğitim gören ilk kuşaktan olduğunu belirtti.
Sezai Karakoç ve Kurmaca
Sezai Karakoç Kolokyumu kapsamında düzenlenen diğer bir söyleşide ise ‘Sezai Karakoç ve
Kurmaca’ konuşuldu. Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi’nde Yazar Abdullah Harmancı
moderatörlüğünde gerçekleştirilen söyleşide; Yazar Güray Süngü, Yunus Emre Özsaray ve
Turgay Anar, Sezai Karakoç’un öykü, piyes ve kurmaca eleştiri türlerine yaklaşımı masaya
yatırdı. Etkinlikte konuşan Yazar Güray Süngü, Sezai Karakoç’un asıl alanının şiir olmasına
karşın birçok türde çığır açıcı, yol gösterici, menzil belirleyici rol oynadığını ifade etti.

Devamı: https://www.marasmanset.com/dirilis-sairi-karakocun-siiri-ve-sanati-konusuldu

Bu haber toplam 147 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Hasan Metin: Maske15 Şubat 2024 Perşembe 14:30
  • Necip Evlice: Nuri Pakdil ve Kudüs Bilinci15 Şubat 2024 Perşembe 11:12
  • Şemsettin Dursun: Hakikatin üç basamağı…12 Şubat 2024 Pazartesi 17:03
  • Dîvânu Lugâti’t-Türk ve sözlük geleneğimiz12 Şubat 2024 Pazartesi 10:58
  • Ethem Erdoğan: Sahafiye 1: Okuma kültürü, Sahafiye ve Ahmet Kekeç’e Dair08 Şubat 2024 Perşembe 13:41
  • Kalecikli Âşık Mir’âti08 Şubat 2024 Perşembe 13:33
  • İbrahim Demirci: Buharalı Hoca07 Şubat 2024 Çarşamba 13:35
  • Filistin Nedir?07 Şubat 2024 Çarşamba 13:30
  • Ömer Yıldırım: Dünyayı Karıştırmak06 Şubat 2024 Salı 15:06
  • Mehmet Kurtoğlu: SİYASET VE KİTAPLAR ARASINDA05 Şubat 2024 Pazartesi 14:08
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
    Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim