Yirminci yüzyıl Türk düşünce dünyasında kendine has fikir ve yorumları olan ender şahsiyetlerden.
Bir gönül insanı, sûfi.
Ruh güzelliğini, safiyetini, arılığını yansıtan insan, ihlas abidesi.
Bir çile ve ıstırap insanı, mustarip.
Bir eylem ve hareket insanı, müteharrik.
Millî ve yerli bir filozof.
Bir Anadolu insanı.
Çok yönlü yerli bir insan. Millî, İslami, sosyal, ekonomik, tarihi, fikrî, felsefî, talim ve terbiyevî meselelerde kafa yoran bir Anadolucu.
Bir isyan adamı. Ama onun isyanı anarşi, terör ve kargaşa getiren bir isyan değil asil bir tavır ve hareket barındıran isyan. Bu isyanını gösteren, yaşayan, felsefe ve eğitimin yanı sıra sanat, edebiyat, sosyoloji, kısmen siyasetle hareketinin mücadelesini veren bir insan.
Ve bir muallim. Ömrünün en cevval, üretken, dinç ve olgunluk dönemlerinde resmî olarak tam kırk yıl mekteplerde görev yapmış bir muallim. Ancak onun muallimliği bedenen son nefesini verinceye kadar sürse de manen hâlâ bu vazifeyi görmekte, sayısız insana rehberlik yapmaktadır. Gerek sağlığında gerek vefatından sonra nice talebeler yetiştirerek ülkemizin sanat, kültür, düşünce, siyaset ve akademi dünyasında etkili pek çok şahsiyetin yetişmesine vesile olmuştur.
İdeal Bir Muallim Olarak Nurettin Topçu
“Kırk sene muallimlik yaptım, mabede nasıl girdimse sınıfa da öyle girdim.”
Kitap ve konferanslarında, özel sohbetlerinde sık değindiği konulardan biri elbette maarif ve ideal muallimin özellikleridir. Çünkü o, millet ve devlet olarak yaşadığımız sıkıntı ve zorlukların özünde maarif sisteminin yanlış kurgulandığını ve bu sistemi yürütecek muallim kadrosunun ideal özellik ve hareketlerde bulunmadığını görmekteydi.
Bu saikle o, maariften, mektepten ve talebelerden hiç kopmadı. Bir nefer olarak hep ders verdi, anlattı, yazdı, konuştu, sohbetler, seminerler, konferanslar verdi. Özlemini çektiği, hayalini kurduğu gençliği yetiştirmek için hep hareket hâlinde oldu. Onun hareketi de sükûneti de kendine özgü bir eylem ve faaliyetler içermekteydi.
Onun gözünde muallimlik çok ulvî, mukaddes ve ibadî bir vazifedir.
Devamı: https://www.insaniyet.net/nurettin-topcu-ve-ideal-ogretmen/
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.