Konya’nın Meram ilçesinde yeşillikler arasında çok güzel bir kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde Arapça öğretmeniyim. Bir yıldır çevrimiçi olara sürdürülen eğitimde sadece isimlerini bildiğim öğrencilerin artık yüzlerini de görecektim. Okullar açılınca her sınıftan sadece 3-5 öğrenciyi sima olarak tanımak beni çok üzdü açıkçası. Sekiz ay boyunca zoom üzerinden işlediğim dersler – şarkıda geçiyor ya hani- ‘’ıslak kumlara yazılmış hikayeler’’ gibi geliyordu bana. Neyse ki korktuğum olmadı. Geçmiş konuları tekrar ettik. Öğrenciler kelimeleri ve diyalogları hatırlayınca çok hoşuma gitti.
Geçen yıl cikciklerim diye sevdiğim 9. Sınıf öğrencilerim ergenlik dönemindeler ve bu yıl 10. sınıf oldular. Kişilik ve kimliklerinin geliştiği ve bununla beraber de sosyal ve duygusal zekalarının geliştiği yaştalar. Biliyoruz ki okul ortamında akranlarıyla iletişim kurmak, benlik algısının gelişimi ve özgüven gelişimi ve kimlik inşa etmede hayati önem taşır. OECD ülkeleri arasında en uzun süre okulları kapalı kalan ülke Türkiye oldu maalesef. Okul temelli sosyalleşmenin eksikliği geçen yıllar nasıl telafi edilir, ne gibi sorunlara yol açacak uzmanlar da tam bilemiyor. Bunun için uzun araştırmalar gerekiyor.
Devamı: https://www.maarifinsesi.com/2021/10/07/okullar-acilsin-mi/
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.