Periyodik cetveli, Fransız edebiyatını, dünyanın çevresinin uzunluğunu bilmesi gibi akademik, objektif bilgiler; çocukların hangi olay karşısında nasıl bir tutum takınacaklarına doğrudan etki etmiyor.
İnsan yaratılışı gereği kendini geliştirebilen bir varlık. Bu özelliği ile bilgiyi biriktirerek, birleştirerek yeni bilimsel gelişmelere kapılar açabiliyor, medeniyetler kurabiliyor. Diğer ifadeyle her nesil tekerleği, ateşi, atomu yeniden keşfetmek zorunda kalmıyor.
Bir yandan bilimsel ve akademik bilgi gelişerek hayatı kolaylaştıran/değiştiren/tehdit eden birçok unsuru insanlığın kullanımına sunuyor. Diğer yandan insanın bireysel ve toplumsal hayatına yön veren tutumu asırların birikimi olan kültürel mirasla şekillenmeye devam ediyor.
…Ve tarihsel süreç, insan hayatını etkileyen bilimsel ve kültürel miras; merhamet, adalet, saygı, sorumluluk, insan hayatını kolaylaştırma… Gibi erdemleri barındırmakla birlikte; kin, nefret, düşmanlık, sömürü, katliam, bağnazlık gibi olumsuzlukları da miras olarak taşıyor.
Medeniyet nehri hayatın kaynağı olan suyu geçmişten günümüze kadar getirirken; hayat kaynağı olan su ile birlikte taşı, toprağı, çöpü, kiri de taşıyor. Nehrin berrak/temiz ya da bulanık/kirli akmasını yine insan kaynaklı iyilikler ve kötülükler belirliyor. Son zamanlarda nehrin suyunun daha da bulanık ve kirli aktığı da dikkatlerden kaçmıyor.
Devamı: https://www.insaniyet.net/testlerden-ful-ceken-insanliktan-bos-kagit-veren-cocuklar/
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.