• İstanbul 19 °C
  • Ankara 17 °C
  • İzmir 23 °C
  • Konya 18 °C
  • Sakarya 19 °C
  • Şanlıurfa 26 °C
  • Trabzon 17 °C
  • Gaziantep 25 °C
  • Bolu 16 °C
  • Bursa 18 °C

Her öykü için bir iskele kurdu

Her öykü için bir iskele kurdu
Naime Erkovan, fantastik öykü deyince ilk akla gelen isimlerdendir. Eyyüp Akyüz; Beşinci Düğme, Soğuk Taht ve Asılsız Hikâyeler adını taşıyan üç kitabıyla öykü severlerin gönlünde taht kuran Erkovan'la kitapları üzerine bir söyleşi gerçekleştirdi.

Naime Erkovan, fantastik öykü deyince ilk akla gelen isimlerdendir. Beşinci DüğmeSoğuk Taht ve Asılsız Hikâyeler adını taşıyan üç kitabıyla öykü severlerin gönlünde taht kuran Naime Erkovan'la kitapları üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik.

Beşinci Düğme” ve “Soğuk Taht” kitaplarınız, fantastik türün temsilcisi olacağınızı gösterirken birden, öykünün tüm tür ve türevlerini barındıran Asılsız Hikâyeler’le çıkageldiniz. Neden böyle bir tercih?

Aslında üç kitabımda ortak bir çizgi yok. “Soğuk Taht” fantastik olmayacak kadar gerçekçi. Her kitapta farklı bir yol izledim çünkü yeni bir şeyler yazmak daha heyecan verici. Ayrıca bu sayede kaleminiz için sınır yoklaması yapabiliyorsunuz. Başka hangi şekillerde yazabilirim düşüncesidir benim için aslolan.

Edebiyat öğretmenlerinin öykü konusunu işlerken kullanabileceği kaynak kitap mahiyetinde “Asılsız Hikâyeler.” Böyle bir amacınız var mıydı kitabı yayına hazırlarken? 

Edebiyat öğretmenleri açıkçası aklıma gelmemişti. Beni cezbeden, her öyküye yeni bir iskele kurma fikriydi. Bu fikri konuştuğumuzda sanırım beni heyecanlandıran kısmı buydu. Kitap bittikten sonra, pekala bir kaynak olarak kullanılabileceğini gördük. Her eser basıldıktan sonra yazarıyla hayati bağlarını keser. Tek başına var olmayı hak eder artık. O yüzden isteyen, istediği şekilde kitabı yorumlayabilir.

Tekniğin ağır basması kitap için bir tehlike teşkil edebilir. Yayın öncesi Asılsız Hikâyeler için böyle bir endişe duydunuz mu?

Duymadım. Çünkü yazarken sanatsal yönünden ödün vermedim. Sonuna bir açıklama eklenmeseydi kim bilirdi her öykünün farklı olduğunu. Okurlar bu yönünü bildikleri için dönüp dönüp bir daha öyküleri kurcalıyorlar. Yoksa ağır basan hiçbir teknik bilgi yok “Asılsız Hikâyeler”de.

Teknik bilgi yok evet, haklısınız. Sormak istediğim şu: “Asılsız Hikâyeler”in sonuna geldiğimizde hayli şaşırıyoruz. Çünkü karşımızda bir prospektüs. Tekniğe olan vurgunuz, okurdan ziyade yazar adaylarına mesaj gibi. Salt okur, bir kitabın tekniğiyle ilgilenir mi sizce? Her öykü farklı teknikle yazılınca bir kopukluğa neden olur mu yoksa aksine bu farklılık okurun ilgisini taze mi tutar? Neden bir prospektüs, diye soralım ya da.

 

Yazının devamı için: http://www.dunyabizim.com/Manset/19151/her-oyku-icin-bir-iskele-kurdu.html

Bu haber toplam 2084 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
  • Yavuz Bülent Bakiler, son yolculuğuna uğurlandı30 Eylül 2025 Salı 08:37
  • Güz Sonatı29 Eylül 2025 Pazartesi 13:14
  • Fatma Gülşen Koçak Hz Hatice’yi Anlattı23 Eylül 2025 Salı 11:20
  • Bursa: Şiir Şehir17 Eylül 2025 Çarşamba 12:09
  • Selim Cerrah Cihannüma Genel Başkanı oldu16 Eylül 2025 Salı 13:43
  • Genç Birikim dergisinin Eylül 2025 (279'uncu) sayısı çıktı.15 Eylül 2025 Pazartesi 11:47
  • Kaybettiğimiz Meçhul; Kendimiz11 Eylül 2025 Perşembe 14:21
  • Yaşayan Dil-Yaşatan Dil11 Eylül 2025 Perşembe 12:08
  • Modern Dünya İnsanın Hikayesi: Yokuşa Akan Sular10 Eylül 2025 Çarşamba 13:39
  • Şiir Ezber mi Bozacak Rahatsız mı Edecek?08 Eylül 2025 Pazartesi 10:43
  • Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
    Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim