Tıpkı havacılık, denizcilik gibi madenciliğin de güvenlik kuralları kanla yazılmıştır. 43 yıl önce Orly'de düşen THY 981 uçağı 346 can pahasına, havacılığa, "kopmayan kapı" standardını getirmişti.
Yine Panam kazasında yüzlerce yolcunun can kaybı, uçak pencerelerinin köşelerini bombeli yapmıştı. Bu gibi kazalar sayesinde her 1 milyon uçuştaki can kaybı 5'e inebildi.
Denizcilik farklı değil. Gemidekilerin can güvenliği için geçerli kuralların on binlerce cana ve yüzyıllık bilgi birikimine dayandığını biliyor muydunuz?
Yazının devamı için: http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/oguz/2014/05/17/soma-kriterleri































Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.