• İstanbul 13 °C
  • Ankara 14 °C

İbibikler Sustu!

Ahmet Tâlib ÇELEN

Bir kalem daha kırıldı, bir şâir daha sustu…  

Bekir Sıtkı Erdoğan da dönmez yola uğurlandı. Allah rahmet eylesin.  

“İbibikler öter ötmez ordayım.” diyordu, ibibikler bu defa son nefes için öttü ve o, “Gel gayri!” çağrısına derhal ve hakîkaten icâbet ederek “Orda” oluverdi. Ve ibibikler onun için artık sustu. “Vatan borcu”nu bitiren herkes gibi “Ora”ya göçüverdi. Şimdi o -inşaallah- başka bir dünyanın bülbüllerini dinleyecek.  

Zaten “düğün-dernek de yaklaşmıştı”… Hemşehrisi Mevlânâ da “düğün gecesi” dememiş miydi o geceye?  

Dünyanın “boş kadehleri”ni kaldırıp atıverdi; kadehlerin dolusuna gözlerini dikti.  

Her ölenle bir defter kapatırız ya… Onunla da cidden bir defter kapandı. Şiirleri daha yayınlanmadan elden ele dolaşan, elle çoğaltılan; sevilen şiirlerin defterlerde biriktirildiği, dostlara yazılan mektuplara mutlaka bu şiirlerden seçmelerin serpiştirildiği devirlerden kalan bir şâirdi Bekir Sıtkı Erdoğan. Onun şiirleri de mutlaka bu alâkaya mazhar olmuştur. En azından bir zamanlar… Bu bakımdan onu Fâruk Nâfiz çizgisinin son halkası sayabiliriz. Ârif Nihad Asya ile de akrabalığı kurulabilir. Bu üç şâirin hepsi hem aruzda hem hecede son derece mâhirdirler. Şiirlerinin tınısı da birbirlerine çok yakındır. Bekir Sıtkı Erdoğan, Faruk Nâfiz ile Ârif Nihad arasında bir yerdedir. Fâruk Nâfiz’den daha millî ve İslâmî, Ârif Nihad’dan daha az ideolojik…  

Hem aruzu hem heceyi büyük ustalıkla kullanmasına rağmen serbest şiire de uzak kalmamıştır. Aruz ve heceyle yazdığı şiirler yanında  

Oysa ki, son çağrımdı bu ta can köşemden

Oysa yürek yürek son yeşermemdi

Çağ çağ, kanat kanat, sevgi, ışık, nur

Ah sonra o yağmur iki gözüm

Ah sonra o

Yağmur

                           (Yağmurda Unutulan Şarkı)  

gibi şiirleri de vardır. Bu husûsiyeti bakımından Ârif Nihad Asya’ya benzer.  

Vezinli-kâfiyeli şiire vurgun son ustaydı desek hatâ mı ederiz? Çok seyrek çıkarıldığı televizyon programlarında nasıl bir coşkuyla anlatırdı vezinli şiiri… “Şiiri âdetâ ben yazmıyorum, vezin ve kâfiye yazıyor.” diyordu.  

Son zamanlarında dîvan şâirleri gibi bir Dîvan yazmaya başlamıştı. Yine bir televizyon programında geleneğin ehemmiyeti ve güzelliğinden bahsederken dîvan yazmaya başladığını, ömrü boyunca bir tevhid ve naat yazmadığını ancak o zaman fark ettiğini anlatmıştı. Ve tevhid ve naati böylece yazmış. Bunun, geleneğin bir güzelliği olduğunu ifâde etmişti. İnşaallah himmet ehlinin gayretleriyle bu Dîvan da basılır ve okuruz.  

Yeri dolar mı? Kimin yeri dolmuş ki onunki dolsun… “Kıymeti anlaşılmadı, belki gelecek nesiller anlar.” gibi bir klişe cümle hep kullanılır. Nerde o gelecek nesil? Bırakın kıymetini, sözlerini anlayan kalacak mı diye üzülelim.  

Vefâtıyla ilgili bir haberde son zamanlarda tasavvufa yöneldiğini yazıyordu. Bu yönelişi gideceği yere dâir bir işâret olur inşaallah.  

Bir şiirinde,  

Karaman’a hasretliğim

Üzüle üzüle bitmez  

diyen şâir, hasretini ebediyyen dindirmek üzere memleketi Karaman’a defnedildi. Allah rahmetiyle muâmele eylesin.  

Karaman toprakları aynı günlerde bir çocuğunu büyük dâvâlar için başbakanlığa gönderirken başka bir çocuğunu da âgûşuna çekti. Elbette her ikisinde de hikmetler vardır.  

Son olarak onu herkesçe bilinen şiirleri yerine son yolculuğu da hissettiren güzel bir şiiriyle hatırlayalım:  


ACI SALKIM  

Vakit yaklaşıyor toparlan ahbap

Yarın bir gün bu meydanda talan var

Nasıl olsa görülecek şu hesap,

Sanma bu dünyada bâkî kalan var!  


Nic'oldu ticâret, hani kârımız?

Yağmaya gidiyor bütün varımız

Görmesek, şâhittir kulaklarımız

Duymasak da kapımızı çalan var  


Haramdan bir eksik tartıp helâlı

Dengeye getirdik zehirle balı

Has diye yutturduk en sahte malı

Sanki kendimizden başka alan var.

 

Ne haklı iş tuttuk ne doğru sanat

Ayağa baş dedik, kuyruğa kanat

Komaz yakamızı şol meşhur inat

Ağızda gem, arkamızda palan var.  


Bir kuru mantıkla kalmışız yayan

Menzile varır mı yerinde sayan

Bu dünyada âb-ı hayat tatmayan

Beklesin, ahrette kevser falan var.  


Bekir Sıtkı'm kalem banıp özüne

Uykuları haram ettin gözüne...

Oysa kim aldanır şâir sözüne

Sende dokuz köyden dönmüş yalan var!...

 

27.08.2014

 
Bu yazı toplam 1441 defa okunmuştur.
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim