Nasıl bir aile isek, nasıl bir toplum isek nasıl bir yönetim isek öyle eğitiliyoruzdur. Şöyle ya da böyle eğitildiğimiz için şu ya da bu aile, toplum ya da ülke oluyoruzdur. Günümüz koşullarında bakıldığında eğitim konusunda üç temel eleştiri cephesinin varlığından söz edilebilir. İkisi daha çok dünya görüşüne ilişkindir diğeri ise tuhaf bir şekilde ayrışan bu iki cephenin ortaklaşa konumlandığı bir eleştiri boyutudur.
Bu üç eleştiri cephesinden ilki eğitim anlayışımızın ve eğitim sistemimizin yeterince modern, ilerici, Batılı ya da çağdaş olamadığını savunmaktadır. İkinci cephe ise eğitimimizin modernleşme, Batılılaşma ve çağdaşlaşma nedeniyle pek de iyi bir durumda olmadığına inanır. Tuhaf olarak adlandırdığımız üçüncü cephede ise ilk iki cephedekiler bir araya gelerek eleştirilerini dile getirmektedirler. Buradaki eleştiri ise eğitim anlayışımızın, sistemimizin ve uygulamalarımızın 21.yy becerilerini hakkıyla kazandıramadığı, teknolojik dönüşümlere yeterince ayak uyduramadığı, öğrencilerimizi uluslararası testlerde üst sıralara taşıyamadığı, adam gibi yabancı dil öğretemediği, 7’den 70’e herkese kodlamadır, robot yapmadır, yapay zekâdır nasıl olup da belletilemediği, geleceğin moda olacak meslekleri için nitelikli işgücü hazırlanamadığı gibi can alıcı konulara odaklanmaktadır.
Devamı: https://www.maarifinsesi.com/2021/06/29/yanlisi-yanlis-yapmak-ya-da-toreli-egitim/
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.