• İstanbul 20 °C
  • Ankara 18 °C

Şairler Geçidi: Fatih Tezce ile Konuştuk

Şairler Geçidi: Fatih Tezce ile Konuştuk
Kendinizi nasıl tanımlarsınız?Samsun-Bafra doğumlu. Samsun-Bafra'da yaşıyor. Evli,2 çocuk babası. Öğrenen, öğretmen, okur, yazar, düşünür…

Şiir yazma biçiminizi anlatır mısınız? Şiirin mutfağı sizde nasıldır?

Şiir, muhtemelen gelip beni bulan bir şey. Deftere, bilgisayara, cep telefonuna yazabilirim. Lise öğrencisiyken sıralara yazmışlığım da oldu, ilk iki mısraı unutmamak için.

Günümüz şiirlerinin sorunları nelerdir? Çözüm ne olabilir? Şiirimizin bugünkü durumu hakkında neler dersiniz?

En büyük eleştirinin anlaşılamamak üzerine olduğunu sanıyorum. Söyleşilerimde, genelde kapalı yazıyorsunuz, çok imge kullanmışsınız gibi eleştiriler alıyorum. Bu, şiirin sorunu değil elbette; sorun, okumamak… Okumadan yazmak, şiirini yayımlattığı dergilerden başka dergi takip etmemek ve -bana göre şurası çok önemli- dışarıdan(!) şiir ve şair almayan dergiler…

Dergi takip ediyor musunuz? Hangi dergilerde yazdınız/yazıyorsunuz? Dergilerdeki şiirler üzerine neler söylersiniz?

Öğrenciliğimde Yedi İklim, Çerağ, Kırağı, sonrasında Ay Vakti ve mahalli diyeceğimiz edebiyat dergileri takip ettiğim dergiler arasında şu an hatırladıklarım. O zamanlar sadece okuyucuydum. Şiir yazıyordum ama bir yerde yayınlatmaya da korkuyordum. Açılım ismiyle İlahiyat 'ta dergi çıkarıyorduk. Orada rahat yazmaya başladım, çünkü okuyanlar sadece öğrencilerdi. Öğretmenliğe başladıktan uzun yıllar sonra da Maarifhane dergisini yayımladık ve biraz daha rahatladım. Yazdıklarımın okunuyor oluşu beni daha da kuvvetlendirdi. Yolcu, Şehir Defteri, Maarifhane, Lirik, Asi, Mola, Künye, Hira, Telmih, La, Kalemlik, Çare, Güneysu, Hayal Bilgisi, Açıkkara, Yarpuz, Temmuz, Edebî Kültür, Yitik Bavul, Teferrüç, Betik dergilerinde yazdım ve birçoğunda halen yazıyorum. Ve isimlerine bakmadan pek çok dergiyi okumaya çalışıyorum.

Hikâye / öykü türü günümüzün popüler edebiyat türleri arasında. Şiire ilginin az olduğunu düşünüyor musunuz? Evet ise neden?

Şiirin takipçisi çok ama şiir kitaplaştırıldığında o kitabın satışı çok değil. Diğer türler için bir şey diyemiyorum. Bana göre daha çok özveri bekliyor şiir önce şairinden sonra takipçisinden. Çocuğumuz gibi şiir; emeklemesini, yürümesini görmemizi istiyor. Bu da sabır işi. Sabredenler şair oluyor.

Şiir sadece bireysel bir düşünüşün eseri mi yoksa toplumsal olay ve olgular da aynı oranda etkili midir?

"Toplumların mutluluğu bireylerin mutluluğuna bağlıdır" diyerek çalıştığım okulda birkaç özverili öğretmen arkadaşımla üç senedir bir okul dergisi çıkartmaya çalışıyorum Derginin ismi "Birey". Birbirinden farklı iki kavram gibi görünse de bağımsız olduğunu düşünmüyorum. Toplumun da bireyin de derdini dile getirmeyi öncelemeli şiir. Aşk konusu mesela, bireysel bir konu mu toplumsal bir konu mu? Herkes bir şeylere âşık olduğuna göre (yağan yağmura, yağmur sonrası toprağın kokusuna vs) şiir de böyle bir aşkın bağrından çıkmaktadır. Güçlü hatiplerin şiirle alakası olduğunu biliyoruz. Bazen siyasete bile yön vermiştir şiir.

Devamı: https://www.kitaphaber.com.tr/sairler-gecidi-fatih-tezce-ile-konustuk-k4905.html

Bu haber toplam 430 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz. Sitede yayınlanan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim