İzdiham Dergisi 22. Sayısında Merhametin Irkı Yoktur Diyor

İzdiham Dergisi 22. Sayısında Merhametin Irkı Yoktur Diyor
İzdiham 22 kapağını İzdiham Maarif Takvimi ile açıyor. İzdiham Maarif Takvimi, tarihten edebiyata, şiirden birçok alana kendi dilini oluşturuyor.

Gökhan Özcan’ın Dünden Önceki Yarın adlı yazısıyla İzdiham kapılarını aralıyor. Daha sonra Onur Bayrak’ın “Lügatlere Güncelleme” adıyla özel sözlük çalışması, Ali Ayçil’in “Pedro Paramo” ve Zeliha Yurdaer’in “Edebiyatı Katleden İnstagram Kızları” yazıları ile devam ediyor.

İzdiham 22’de şiir sayfaları Ali Emre’nin “Kapıları Aç” ve Bülent Parlak’ın “Güneşin Kurutamadığı” şiirleri ile aralanıyor. İzdiham 22’nin diğer şairleri ise sırasıyla; Cengizhan Genç ve Sema Enci.

Kemal Sayar’ın “Soğuk Yakınlık” isimli yazısında toplumun sosyal medya ile ilişkilerini değerlendiriyor.

Fatma Şengil Süzer bu sayıda “Arar Bulur muydun Beni, Sahipsiz Mezar Olsaydım” yazısıyla türkülere hastane odasından göz atıyor. Atakan Yavuz‘un denemesi Eski Melek, temiz Türkçe’nin nasıl kullanılacağına dair iyi bir örnek teşkil ediyor.

İzdiham’ın 22. sayısında yer alan hikayelerin yazarları ise Güray Süngü, Necip Tosun, Yasin Kara, Dilek Kartal, Cafer Uluç, ve Kaan Murat Yanık. 

 

İzdiham’da her sayı yer alan Edebiyat Atlası bölümünde Rahime Kasım Bosna edebiyatına değiniyor. Ülke sineması bölümünde Zeliha Yurdaer Azerbaycan sinemasını anlatıyor. Ahmet Cora ise Tercüman-ı Ahval üzerine yazdığı bir kritik ile dergide yer alıyor. İbrahim Varelci, Şeyler adlı sayfada “Sizin detoksunuz size, benim detoksum bana” diyor.

Onur Korkmaz, Malatyalı Fahri Kayahan’ı anlattığı yazısında dinlediğimiz birçok türkünün sahibini “etek sarı, sen de sarı, gitmen de sarı” diye tanıtıyor. Dergide yer alan diğer biyografileri ise Çağatay Hakan Gürkan  “Mitat Enç Gibi Görebilmek”, Mazlum Mengüç “Bir Filozof Kral: Kant”, Yunus Meşe “Ben Edouard Leve, Her şeyi Gördüm”.

Hayatımızı Mahveden Kadınlar sayfasının yazarı Özer Turan ise bu sayıda Genç Agrippina’yı değerlendirdi.

Hatice Büşra Benli‘nin çöp toplayarak geçimini temin edenler için yazdığı “Bulduğun Çöp Değil, Onurumuz” adlı denemesini Çağrı Oruk’un “Dedemin Bitmeyen Ömrü” adlı yazısı takip ediyor.  Halil Kurbetoğlu‘nun kaleme aldığu denemede Huzurla Uyuyan Çocukların Ülkesi anlatılıyor.

“Sinemada Sürü Psikolojisinin Temelleri” adlı yazısıyla İzdiham’da sinema kritikleri yapan Öner Buçukcuönemli değerlendirmelere imza atıyor. Buçukcu yazısında Türk sinemasında yer alan birbirinden ilginç kavramlara, isimlere ve filmlere yönetmenleri ile parmak basıyor.

Abdullah Barış Küçükbabuccu‘nun hayata dair ilgiç tespitlerin yer aldığı sayfa okuyanlara gördüğümüz ama farketmediğimiz birçok olaya dair nüansları tasvir ediyor.

İzdiham’ın bu sayısının halk soruşturmasında Diyarbakır’da yaşayan vatandaşlarımız konuşuyor. Yusuf Güzel’in “Diyarbakırlı olmak nedir?” isimli soruşturması son zamanlarda ülkemizde yaşanan terörün Diyarbakır’da yaşayanlarca nasıl değerlendirildiğine dair iyi bir kaynak niteliği taşıyor.

Devamı için: http://www.izdiham.com/izdiham-dergisi-22-sayisinda-merhametin-irki-yoktur-diyor/

Bu haber toplam 1107 defa okunmuştur
  • Yorumlar 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Türkiye Yazarlar Birliği | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0312 232 05 71 - 72 | Faks : 0312 232 05 71-72 | Haber Scripti: CM Bilişim