Elbette irili ufaklı pek çok sebep sayıldı, sayılmaya da devam ediyor.
Bu süreçte ne kadar insan dinlediysem hepsinin de kendine göre gerekçeleri var AK Parti’nin neden oy kaybettiği üzerine…
Peki, nasıl oluyor da bir kaybın arkasından milyonlarca sebep bir anda ortaya çıkabiliyor?
İşte benim odaklandığım yer tam da burası.
Bana göre bunun en temel sebebi, milyonlarca sebep üzerinden bir araya gelmiş insanları birlikte tutan, harç görevi üstlenen “ortak duygu hattı”ndaki çatlamadır.
İnsanlar o hat içindeyken de aslında milyonlarca farklı akıl ve farklı beklenti vardı.
Fakat hepsinin ortak beklentisi, bu milyonlarca farklı talebin AK Parti iktidarı tarafından karşılanacağı yönünde olduğu için ortak şemsiyenin altında toplanıldı ve farklılıklar hiç konuşulmadı; ta ki ekonomi bozulana dek.
Salgın, deprem, Ukrayna-Rusya Savaşı gibi çok ciddi sebeplerin ekonomide meydana getirdiği ciddi türbülans ve oluşan enflasyon, AK Parti seçmenini bir arada tutan o duygu hattını çatlatmış oldu.
Seçmenleri bir araya getiren reason -hem sebep hem de akıl anlamında kullanıyorum- seçmeni tek başına orada tutmaya yeterli olamaz.
Bunun için mutlaka duyguya ihtiyacı vardır.
Duygu, aslında âdeta bir TV ya da radyo frekansı gibi görünmeden ulaşabildiği her yürekte ve zihinde, dayandığı ahlak ya da vicdan ne ise onun propagandasını yapar.
Bu propagandaya ikna olanlar da sürekli o frekans hattında kalmaya ve gelecek komutları dikkatle takip etmeye başlarlar.
Devamı: https://www.dirilispostasi.com/31-mart-catlayan-duygu-hatti
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.